SAKNADE OCH OIDENTIFIERADE BILAR

OM NI VET NÅGOT OM DESSA BILAR VAR SNÄLL OCH KONTAKTA MIG

FV-70

Historia: Okänd bil på okänd tävling, om någon känner igen på vilken bana bilden är tagen, så skulle det vara en god hjälp
 
Kännetecken: På det svarta fältet i nosen står det "Statt Hotell", samt att på baksidan av fotot står det skrivet något som JAG tycker liknar "Lennart"

FV-68

Historia: Okänd, Gert Severins köpte bilen av okänd i Falkenberg omkring -69 uppdaterades med grövre båge och körde upp för licens -70 innan den såldes vidare till Ralp Nilsson Göteborg. Ralph tävlade säsongen -71 innan den såldes vidare till okänd, bilen saknas fortfarande
Kännetecken:
68ralpnilsson.jpg (21425 bytes)

FV-67

Historia: Första ägare Krister Holsby, Hyllinge övrig historia okänd
Kännetecken: Två extra luftintag i framkant på bakkåpan (syns ovanför förarens axlar)
Nuvarande ägare okänd, bilen saknas
67holsby.jpg (27692 bytes)

FV-68

Okänd bil på okänd tävling.
Kännetecken: Man kan skymta delar av ett namn under startnumret, det börjar på ST och slutar på LL. Kan vara "Stefan Hill" (el. likn.). Har för mig jag sett namnet i dessa sammanhang, men kommer inte ihåg var?
Nuvarande ägare okänd, bilen oidentifierad
68okand.jpg (25041 bytes)

FV-68

 
Historia: Första ägare Bertil Roos. Övrig historia okänd
Nuvarande ägare okänd, bilen saknas
68saknas1.jpg (34978 bytes)
FV-68
 
 
Historia: Första ägare okänd. Såldes av Lasse Jönsson i Karlstad omkring -71 till Stig Borg Torsby som ägde den fram till -79
Nuvarande ägare okänd, bilen saknas
 
68saknas2.jpg (22663 bytes)

FV-7011

 
Historia: Första ägare var Stig Färndahl. Såldes 1971 till Berry Olivefeldt, -73 till Leander Pfeiler Stockholm, -74 till Calle Lundberg -75 vidare till okänd i Kalmartrakterna
Nuvarande ägare okänd då bilen saknas
7011.jpg (11812 bytes)
 

FV 7102

Historia: Okänd! Den här såldes som "okänt föremål" på en marknad där Conny köpte den. Det är ingen "hel bil" utan bara delar av ramen. Man kan dock se att  den är modifierad till sk. "kopplad bakvagn". d.v.s. en liggande stötdämpare på tvären ovanpå växellådan. Men förmodligen har den aldrig körts i detta utförande.
 

BILD SAKNAS

 

Historia: Första ägare Bengt Lefors. Bengt tävlade med bilen 68 och 69. Därefter såldes den till Göran Frick Stockholm. Nuvarande ägare okänd då bilen saknas.
Kännetecken: Modifierad instrumentbräda med mätarna flyttade till vä sida så Bengt skulle få bättre benutrymme, på sidorna var plexiglasrutan utbytt mot plåt,  även den "dubbla" stöttan till bågen har en ovanlig design.
Första färg var vit,/blå sedan röd/ blå/ gul (Scancenters färger).
 
67 frick oid small.jpg (25855 bytes)

Piraya

En av mittmotorbilarna. Bilden tagen utanför Racing Plast. Historia okänd.

DHG 992 ÅTERFUNNEN!

Det var efter att RPB-kompisen Niklas Larsson hittat en kryptisk annons i en nyinköpt gammal Porsche tidning. Efter lite ytterligare detektivarbete så lokaliserade bilen till Malmö mer info i Piraya-registret

piroid3.jpg (25937 bytes)

BXC 129
 
Historia: Tidigast kända ägare köpte den i Piteå av okänd början av -80. Den hade då en platta utan identitet, tidigare historia okänd, men troligtvis har den aldrig varit regad.
oidpir1.jpg (25978 bytes)

FV -67

Annons ur en gammal motortidning. Numret gäller ej längre.
Kännetecken: Vad jag kan se har den grövre störtbågen (bör alltså vara tävlad med efter -70), verkar även vara modifierad i "nosen".

 

 

oid67.jpg (20858 bytes)